Hva er smartTMS – og hva gjør det unikt?
Basert på at smartTMS er en moderne, skybasert 4. generasjons TMS med høy sikkerhet og fleksibilitet. Leverer unik støtte gjennom hele verdiskapningsprosessen til virksomheter i typisk SMB segmentet, men også store komplekse virksomheter.
Hvordan fungerer overgangen fra manuelle til automatiserte prosesser?
Gode strukturerte grunndata, som vi hjelper å tilrettelegge. Automasjon er da funksjonalitet i løsningen som vi da kan sette opp. Effekten er at hele arbeidsprosesser gjøres helautomatisk uten menneskelig involvering.
Hvordan eliminerer dere teknologisk gjeld?
Vi har valgt den unike IT plattformen til OutSystems. En ledende global teknologisk plattform som er basert på et vi utvikler i såkalt Low-code og plattformen sikrer kodegenvrering basert på avanserte verktøy. Disse verktøyene kan/vil byttes ut etterhvert som mer og bedre verktøy finnes - uten at smartTMS blir påvirket av det. Vi kan fokusere på arbeidsprosesser med tilhørende operasjoner.
Hvilken sikkerhet og utviklingsteknologi ligger til grunn for plattformen?
https://www.outsystems.com
Ledende global plattform. Ifølge Gartners Magiq Quadrant er OutSystems leder (https://www.outsystems.com/1/low-code-application-platforms-gartner-/)
“Gartner® Magic Quadrant™ 2025: OutSystems recognized as a 9X Leader
For the 9th year in a row, OutSystems is recognized as a Leader in the Gartner® Magic Quadrant™ for Enterprise Low-Code Application Platforms. This year, we’re proud to be positioned highest on the Ability to Execute axis.
We believe this recognition underscores our commitment to delivering an enterprise-grade platform that evolves with agentic AI, enabling the future of app and agent development.”
Hvordan håndterer dere bærekraftsrapportering og karbonutslipp?
Gir sanntidsdata, detaljerte rapporter ned på forsendelsesnivå.
Kan systemet sammenligne prestasjon med bransjestandarder?
Ja, vi bygger opp dette basert på anonymiserte data. Samtidig har vi samarbeidspartnere som kan vi et overordnet bilde basert på bransje.
Hvilke moduler og funksjoner tilbyr smartTMS?
Vi har det meste, men er også i stadig utvikling og forbedring. Vi dekker enhver ordreflyt for “land, sjø og fly”. Se forøvrig hjemmesiden https://www.smarttms.no/moduler-og-funksjoner
Hvilke tredjepartssystemer kan smartTMS integrere med?
Alle ERP og lønnssystem, blant annet 24SevenOffice, Visma, PowerOfficeGO, Tripletex, Xledger, Microsoft Dynamics 365, samt fagsystem som Emma Systems for Toll - eksport og import, transittering m.v., og TaCtrl.ai for transport administrasjon.
Finnes det et integrert dokumentarkiv i systemet?
Ja, det gjør det. Integrert dokumentarkiv.
Hvordan håndteres brukerrettigheter og tilgang?
Både bedriftens Microsoft AD og/eller smartTMS tilgang.
Hvordan får man bedre økonomisk kontroll gjennom systemet?
Kobler inntekter og kostnader til inntekts- og kostnadssteder.
Hvordan støttes operasjonell kontroll og ansvar?
Definerer driftsgrupper, turansvarlige, befraktere, etc.
Hvilke pakkealternativer finnes, og hvordan skreddersys løsningen?
Vi lager helt kundeunike pakker basert på Classic, Essential og Enterprise.
Hvor raskt kan implementeringen gjøres?
Avhenger av mange faktorer og forutsetninger. Normalt bruker vi mindre tid enn konkurrentene vi kan sammenligne oss med. Vi gir konkret svar på dette når vi er i dialog.
Hvem står bak utviklingen av smartTMS?
Et team med høy kompetanse og lang erfaring i fra både TMS som utvikling og leveranse av Timpex samt flere andreTMS og forretningssystem som ERP.
Hvordan kan man kontakte support eller bestille demo?
Kontakt på e-post og telefon tilgjengelig på nettsiden.